Friday, April 10, 2009

APRIL FOOL

Salam Sahabat,

April tidak semestinya "fool" dan ia mungkin juga akan sentiasa fool???...hmmm.

Dalam bulan fool ini Union sedang menunggu jawapan 5 kes PMS yg telah di ajukan kepada perngurusan tertinggi TV3/MPB melalui En. Rahman Ahmad dan penantian suatu penyeksaan.

Juga pada 15hb April 2009, jam 3pm Union akan mengadakan perundingan kali ke 4..Perjanjian Bersama 2008-2011 (CA) bertempat di Level 5 Sri Pentas dengan kehadiran GMD En Rahman, CEO TV3 Datuk Amrin...semestinya saya sudah menjangkakan apa yg akan di brief kan..di ucap dan di bentangkan dan Union akan bersedia dgn plan A, B, C, D, E.....Z dan jika gagal juga maka ahli2 bersedia untuk membakar trak polis seperti di Kelantan (hahaha joking)

Union memandang serius isu "yearly increment" ini dan tidak sanggup lagi menunggu sehingga 2011 utk membincangkan nya kembali.

Kita telah menyuarakan proposal sama pada 2005 dan gagal...namun menang apabila mendapat tambahan kenaikkan melalui penilaian prestasi (PMS) 1% & 2% walaupun tak semua yg dapat..tapi ada juga ahli Union yg untung.

Jika kita gagal kali ini..adakah kita perlu menyuarakannya kembali pada 2011????

Saya rasa saya tidak sanggup menunggu sehingga 2011 dan perjuangan kali ini adalah yg terakhir dan paling jitu dan maksimum....kita sedia menanggung sebarang risiko..


"Perjuangan Belum Bermula"

No comments: