Wednesday, April 15, 2009

CA 2008-2011, 4th MEETING

Salam Sahabat Kesatuan,

Hari ini 15hb April 2009, tepat jam 3pm Kesatuan mengadakan rundingan Perjanjian Bersama 2008-2011 dengan Top Management TV3/Media Prima iaitu En. Rahman Ahmad-Group Managing Director TV3/MPB, Datuk Amrin Awaludin-CEO TV3, Puan Badariah Jalil-Group General Manager Corporate Affair, Puan Nor Arzlin Redzuan-General Manager HR TV3 dan Puan Sylvia-Manager HR TV3.

En. Rahman mendengar proposal dari Presiden TV3 Union
Mesyuarat berkenaan khursus utk mendengar dan membincangkan 2 artikel utama iaitu Artikel 23, Kenaikkan Gaji Tahunan dan Artikel 24, Penyelarasan Gaji.

Dalam mesyuarat berkenaan, Kesatuan bersetuju menerima cadangan syarikat utk Artikel 24 dengan penyelarasan gaji sebanyak 8%...dengan bermula pada Okt 08, oleh itu semua ahli Union akan menerima backdated dari Okt hingga Dec 2008.Mesyuarat di jalankan dengan suasana tenang tetapi serius.
Namun untuk Artikel 23, Kenaikkan Gaji Tahunan...Kesatuan dan Top Mngmt gagal mencapai kata sepakat tetapi beberapa pandangan dan cadangan telah di utarakan dan dibincangkan untuk En Rahman mengemukakan kembali kepada Board of Director TV3/Media Prima pada 28hb April 2009 kelak.GMD & CEO serius meneliti demand Union...

Oleh itu, Kesatuan memohon ahli2 bersabar dan menunggu keputusan Board of Director pada AGM MPB 28hb nanti...insyallah jika pihak pengurusan peka kepada kebajikan kita akan mendapat satu peningkatan percentage dari CA lama.Barisan MJK TV3 Union yg hadir..dari depan Presiden Khairuzzaman, Naib Presiden Jasme, Setiausaha Kehormat Sritharan, Bendahari Roslan dan exco Rahman, Ismail, Hamidah, Mohamad dan Razak....manakala Penolong SUK, Puan Abida bercuti di India.

Kesemua MJK menjalankan tugas dengan baik dan cermelang dengan beberapa persoalan yg boleh di jawab dan tidak terjawab oleh En Rahman.

Kesimpulan..perjuangan belum selesai..menunggu 28hb April 2008.

Sabar menunggu

No comments: