Sunday, March 15, 2009

PMS mediation weeks

Salam sahabat,

Maaf lama tak ber"blog" ini kerana Union sibuk dgn proses mediation appraisal 2008.

Union menerima 14 aduan dan selepas melalui 2 proses perundingan dan perbincangan hanya 5 aduan sahaja di bawah ke tahap akhir mediation bersama HR dan Union.

Mediation ini di jalankan pada 26hb Feb, 6 Mac dan 13 Mac utk 4 aduan manakala 1 lagi aduan menungguk penetapan tarikh.

Dalam 4 mediation itu, Union boleh rumuskan bahawa terlampau ramai orang melayu yg pemalas, hasad dengki dan ingin menutup periuk nasi rakan seagama dan sebangsa..dgn alasan yg bodoh.

Kenapa saya berkata begitu?

Pengurusan jabatan ini..enggan membuat kemaskini data, memantau pekerja bawahan, campuraduk personal dgn kerja, ego, tak ingin mendengan alasan, walaupun dah kalah..enggan mengaku dan tidak memahami peranan utk membantu syarikat mempertingkatkan prestasi kerja semua pekerja bawahan.

Apa yg diorang buat?

Makan gaji buta..ayat yg paling senang, malas buat kerja..ala kadar saja..tak ape lah..tak de sapa peduli..lantak dia lah janji aku ok...jgn kacau aku udah..apa2 hal akhir bulan dapat gaji.

Harus di ingat, gaji kita ini akan di guna utk membeli beras dan makanan yg kemudian akan di beri kepada keluarga kita dan akan menjadi darah daging sekeluarga...jadi apa maknanya jika rezeki yg di guna utk beli semua barang dapur adalah daripada rezeki...TAK HALAL???

tepuk dada..tanya hati

Timakasih.

No comments: